REGULAMENT
privind
organizarea și desfășurarea concursului judeţean
,,Discipolii
lui Herodot”
Ediția
I
CAPITOLUL
I
Cadrul
general
Art.1. (1)
Prezentul regulament este elaborat în conformitate cu prevederile Legii
Educației Naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,
precum și cu prevederile Ordinului ministrului MECTS nr. 3035/2012 privind
aprobarea Metodologiei – cadru de organizare și desfășurare a competițiilor
școlare și a Regulamentului de organizare a activităților cuprinse în
calendarul activităților educative, școlare și extrașcolare.
(2) Concursul "Discipolii lui
Herodot" se adresează elevilor claselor a V-a, a VI-a cu aptitudini,
înclinaţii şi interese deosebite în domeniul istoriei, precum și cadrelor
didactice din învățământul preuniversitar.
(3) Înscrierea este
deschisă elevilor de la clasa a V-a la clasa a VI-a, cu condiţia respectării condiţiilor de participare.
(4) Concursul "Discipolii lui Herodot" se desfăşoară pe baza unei probe scrise având durata de 120 de minute.
Art.2. (1) Concursul își propune să stimuleze, să motiveze şi să încurajeze elevii în studiul istoriei,
să cultive şi să valorifice potenţialului creator al
elevilor bazat pe evaluarea
abilităţilor elevilor de susţinere a unei argumentări personale bazate pe
studiu şi pe intuiţie culturala;
stimularea
creativităţii şi originalităţii în realizarea lucrărilor. Totodată, se doreşte educarea şi sensibilizarea tinerei generaţii prin literatura istorică.
(2) Concursul promovează în rândul elevilor
libertatea de exprimare prin intermediul unor abordări originale a temelor
avute în vedere, respectul pentru valorile şi realizările fundamentale cultural-istorice ale umanităţii,
precum şi fair-playul competiţional.
CAPITOLUL
II
Organizarea
și desfășurarea concursului
1.
Art..4. Perioada derulării concursului este stabilită în conformitate cu graficul
aprobat de unitatea de învățământ organizatoare și avizat de Inspectoratul
Şcolar Judeţean Prahova, după cum urmează:
Activitatea nr.1
a. Titlul
activităţii: Constituirea si organizarea echipei de proiect
b. Data/perioada
de desfăşurare: septembrie-octombrie 2015
c. Locul
desfăşurării: Scoala Gimnaziala „George Emil Palade” Ploiesti
d. Participanţi: echipa
de proiect,reprezentanti ISJ PH si CCD PH ;
4
Activitatea nr.2
a. Titlul activităţii: promovarea concursului în
unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţ
b. Data/perioada de desfăşurare: septembrie
2015-ianuarie 2016
c. Locul desfăşurării: unităţile de învăţământ
preuniversitar din judeţ
d. Participanţi: elevi, cadre didactice, reprezentanţi
ai inspectoratului şcolar judeţean
4
Activitatea nr.3
a. Titlul activităţii:
înscrierea participanţilor în cadrul proiectului şi iniţierea protocolului de
colaborare cu celelalte unităţi şcolare
b. Data/perioada de desfăşurare: 15-28 februarie 2016
c. Locul desfăşurării: unitatea aplicanta si unităţile
de învăţământ partenere şi participante
d. Participanţi: echipa de proiect, cadre didactice
participante, manageri unităţi şcolare
4
Activitatea nr.4
a. Titlul activităţii: desfăşurarea
concursului, etapa pe şcoală
b. Data/perioada de desfăşurare: 4 martie 2016
c. Locul desfăşurării: unităţile de învăţământ
participante
d. Participanţi: elevi, cadre didactice participante,
manageri unităţi şcolare
e. Descrierea pe
scurt a activității:
Proba de concurs va dura doua ore. Subiectele şi
baremul de notare şi evaluare vor fi realizate la nivelul fiecărei şcoli, de
cadrele didactice participante, care vor corecta şi tezele şi vor asigura
selecţia elevilor la următoarea etapă a concursului
4
Activitatea nr.5
a. Titlul activităţii: transmiterea
rezultatelor, precum şi numele elevilor calificaţi la etapa locală
b. Data/perioada de desfăşurare: 7-20 martie 2016
c. Locul desfăşurării: unitatile de invatamant
participante
d. Participanţi: echipa de proiect, cadre didactice
participante
4
Activitatea nr.6
a. Titlul activităţii:
desfăşurarea concursului, etapa locală
b. Data/perioada de desfăşurare: 20-22 aprilie 2016
c. Locul desfăşurării: Scoala Gimnazială “George Emil
Palade” Ploieşti
d. Participanţi: elevi, echipa de proiect, comisie de
organizare şi desfăşurare desemnată de inspectorul şcolar, reprezentanţi ISJ si
CCD, cadre didactice participante, manager unitate şcolară
e. Descrierea pe
scurt a activității:
Proba de concurs va dura 120 minute (20 aprilie 2016, interval
orar 9.30-11.30). Corectarea tezelor se va face în perioada 20-21 aprilie 2016.
Rezultatele vor fi afişate pe 22 aprilie 2016, ora 10.00. Subiectele, baremul
de notare şi evaluare şi jurizarea lucrărilor vor fi realizate de Comisia de
organizare, desfăşurare şi evaluare desemnată prin decizia inspectorului şcolar.
4
Activitatea nr.7
a.
Titlul activităţii: depunerea eventualelor contestaţii
b. Data/perioada de desfăşurare: 22 aprilie 2016,
interval orar 10.30-12.30.
c. Locul desfăşurării: Scoala Gimnaziala “George Emil
Palade” Ploieşti, secretariat
d. Precizare:
contestaţiile pot fi depuse de cadrele didactice coordonatoare, părinţi, susţinători
legali al elevilor
4
Activitatea nr.8
b.
Titlul activităţii: afişarea rezultatelor obţinute în urma
contestaţiilor
b. Data/perioada de desfăşurare: 23 aprilie 2016, ora
12.00.
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială “George Emil
Palade” Ploieşti, avizier
d. Precizare:
la rezolvarea eventualelor contestaţii nu pot participa cadrele didactice
coordonatoare, părinţi, susţinători legali al elevilor. Comisia pentru
rezolvarea contestaţiilor va fi stabilită de către inspectorul şcolar.
4
Activitatea nr.9
a. Titlul activităţii:
festivitatea de premiere
b. Data/perioada de desfăşurare: mai 2016
c. Locul desfăşurării: ISJ Prahova
d. Participanţi: elevi, echipa de proiect,
reprezentanti ISJ si CCD, cadre didactice participante, părinţi, invitaţi.
e. Descrierea pe
scurt a activității:
Acordarea premiilor, menţiunilor şi diplomelor de
participare
COORDONATOR:
Prof. - Inspector
Şcolar prof. dr. Maria Mariana Gheorghe
ECHIPA DE ORGANIZARE:
Prof.
Bratu Simona – Şcoala Gimnazială „Sfântul Vasile” Ploieşti
Prof. Merla Veronica – Şcoala Gimnazială „George Coşbuc” Ploieşti
Prof.Suciu Mihaela – Şcoala Gimnazială Strejnic Prahova
Prof. Tudor Mihaela - Şcoala Gimnazială „George Emil Palade” Ploieşti
Prof. Zorila Polin - Şcoala Gimnazială „Sfânta Vineri” Ploieşti
Art.5. Înscrierea participanţilor se face între 15-28 februarie 2016 pe baza fişei
de înscriere (Anexa 1), la adresele de e-mail: bratu_simona76@yahoo.com,mhltdr1975@yahoo.com,mirasuciu@yahoo.com veronica_merla@yahoo.com şi a acordurilor de parteneriat (Anexa 2)
trimise scolilor înscrise în concurs (semnate si stampilate in doua exemplare);
Art.6.(1). Etapele competiţiei:
faza pe şcoală – 4 martie 2016
faza locală 20 aprilie 2016, participare directă.
(2)Participarea la
acest concurs este opţională şi individuală
(3)Faza pe şcoală a concursului se desfăşoară
pe 4 martie 2016 în fiecare şcoală
înscrisă în această competiţie. Concursul durează două ore. Subiectele vor fi
elaborate la nivelul fiecărei şcoli, respectând precizările programei de
concurs, iar corectarea lucrărilor va fi realizată de cadrul didactic
coordonator.
Fiecare
cadru didactic coordonator poate
participa cu maxim doi elevi pe nivel de studiu. Nota obţinută de elevii
calificaţi la faza locală nu poate fi mai mică de 9.00.
(4) Faza locală a concursului se va
desfăşura pe 20 aprilie 2016 la Şcoala Gimnazială “George Emil Palade”
Ploiesti, interval orar 9.30-11.30. Concursul durează 120 minute.
Art.7.
Pentru buna desfăşurare a concursului Comisia de
organizare și evaluare se constituie în conformitate cu prevederile
art. 20 (1) din Metodologia – cadru de organizare
și desfășurare a competițiilor școlare.
Art.8. Proba concursului,
atât la faza pe şcoală cât şi la faza locală, constă în rezolvarea unor itemi obiectivi, semiobiectivi
şi de tip eseu.
CAPITOLUL III
PREMIEREA PARTICIPANTILOR
Art.8. (1) Premierea lucrărilor se va face în ordinea descrescătoare a punctajelor.
Se vor acorda premiile I, II, III si mentiuni pe fiecare an de studiu; numărul
total de premii şi menţiuni nu pot depăşi 25% din numărul total de
participanţi.
(2) Elevii vor primi
diplome pentru premii şi menţiuni, diplomă de participare, cu număr de
înregistrare al instituţiei unde se organizează concursul.
Art. 9. Cadrele didactice vor fi primi
adeverinta de participare.
Art.10. Nu se vor acorda premii în obiecte sau bani.
Alte Precizari
-
Premierea: locul de desfăşurare a festivităţii de premiere,
va fi anunţat la momentul oportun, pe e-mail profesorilor îndrumători. La
festivitatea de premiere participă elevii care au obţinut premii şi menţiuni;
-
Toate lucrările vor fi păstrate timp de un an, până la
viitorul concurs;
• În cazul în care apar modificări
referitoare la datele stabilite pentru concurs, acestea vor fi anunţate în timp
util şcolilor înscrise în concurs;
• Nu se percepe taxă de participare ;
• Pentru informaţii suplimentare vă
puteţi adresa organizatorilor concursului.
PROGRAMA CONCURS
ISTORIE „DISCIPOLII LUI HERODOT”
Clasa a
V-a
Preistoria
umanității
·
Elemente de civilizatie si spiritualitate in preistorie ( mod
de viaţă, organizare socială, manifestari spiritual – artistice);
Orientul
Antic
- Popoarele Orientului Antic
- Reconstituirea istoriei unui oraş-stat
- Regate şi Imperii din Orientul Antic
- Studii de caz: Mesopotamia, Egiptul, Persia, Palestina, India
- Studiu de caz: Piramidele
- Ştiinţă, cultură şi spiritualitate.
Grecia antică
- Grecia arhaică
- Studiu de caz: Iliada şi Odissea
- Formarea polis-ului şi a democraţiei
- Marea colonizare greacă
- Polisurile greceşti – formare şi metode de guvernare
- Studii de caz: Atena şi Sparta
- Lumea greacă a secolului al V-lea î.Hr.
- Studiu de caz: Atena în timpul lui Pericle
- Imperiul macedonean
- Cultura greacă şi elenistică: arta , literatura, ştiinţa, teatru, educaţia
PROGRAMA CONCURS
ISTORIE ‚DISCIPOLII LUI HERODOT”
Clasa a VI-a
Lumea la începutul
mileniului al II-lea
- Progrese tehnice şi viaţă medievală
- Satul medieval
- Studiu de caz: Descrierea unui sat medieval
- Orașul medieval: centru meșteșugăresc și comercial
Societatea medievală
- Societatea medievală în Europa
- Studii de caz: A fi cavaler, Domeniul feudal, castelul medieval
Biserica în Evul Mediu
- Marea Schismă a Bisericii Creştine
- Cruciadele
- Papalitate şi imperiu
Cultura
şi societatea în Evul Mediu
- Literatura medievală
- Arhitectura medievală
- Studiu de caz: Descrierea unei biserici, catedrale, statutul femeii si a copiilor în evul mediu
Renaşterea şi Umanismul
Precizare: pentru
faza pe şcoală – 4 martie 2016 tematica pentru concurs este următoarea:
Clasa a V-a
Preistoria
umanității
·
Elemente de civilizatie si spiritualitate in preistorie ( mod
de viata, manifestari spiritual – artistice);
Orientul
Antic
- Popoarele Orientului Antic
- Reconstituirea istoriei unui oraş-stat
- Regate şi Imperii din Orientul Antic
- Studii de caz: Mesopotamia, Egiptul, Persia, Palestina, India
- Studiu de caz: Piramidele
- Stiinta, cultura si spiritualitate.
Clasa a VI-a
Lumea la începutul
mileniului al II-lea
- Progrese tehnice şi viaţă medievală
- Satul medieval
- Studiu de caz: Descrierea unui sat medieval
- Orașul medieval: centru meșteșugăresc și comercial
Societatea medievală
- Societatea medievală în Europa
- Studii de caz: A fi cavaler, Domeniul şi castelul medieval
Biserica în Evul Mediu
- Marea schismă a Bisericii Creştine
- Cruciadele
- Papalitate şi imperiu
Bibliografie: sunt valabile toate manualele de istorie pentru clasa a V-a si a VI-a
Anexa 1
Tabel de înscriere concurs
„Discipolii lui Herodot”
Ediţia I
Anul şcolar 2015-2016
Şcoala........................................
Localitatea..................................Judeţul..........................................
Telefon........................................
E-mail..............................................
Datele de contact ale profesorului coordonator (telefon, e-mail).................................
Nr.crt.
|
Numele şi prenumele
elevilor
|
Clasa
|
Numele şi prenumele
cadrului didactic indrumator
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu